Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Vis menySkole

Internasjonalisering

Skolen har lange tradisjoner for internasjonalisering, noe som gir spennende muligheter både for elever, foresatte og ansatte. Vi er nå med i hele 4 Erasmus+-prosjekter, som du kan lese et kort sammendrag av her, og mer informasjon i menyen til venstre:

 

«Journeys for Peace 2017-2019»

Prosjektet handler om migrasjon, opphav, lokale og globale fredshelter, toleranse og integrering. Ingieråsen er koordinatorskole og vi samarbeider med Tyskland, Spania, Bulgaria og 2 italienske skoler. 20 av våre elever har deltatt på utvekslinger gjennom dette prosjektet som avsluttes her i desember 2019 hvor vi vil få besøk av 24 elever og skal jobbe med temaet Nobels fredspris, ekstremisme, 22. juli, demokrati og integrering.

 

“The project is addressed to students aged 12 to 17 in 5 different countries. Recent events, like terrorism, mass migrations, refugees have brought about a sense of insecurity, which in turn increases feelings of fear, racism and intolerance towards what is perceived as different. Integration is losing status as a value among our student population and it's considered a threat to our own 'roots' and 'traditional values'.”

 

Hjemmesiden til prosjektet finner dere ved å trykke her.

Prosjektets etwinningside finner dere her.  

 

«On the Ark 5 minutes to 12 - facing environmental challenges heading for a sustainable future» 2019-2021

Dette prosjektet handler om hvordan vi best mulig kan ta vare på miljøet og våre samarbeidsland er Romania, Tyskland, Latvia, Polen og Italia. 5 elever per land er med på hver ukesutveksling.

Skoleåret 2019-20 går utvekslingene til Romania i uke 45 med temaet vann og til Tyskland i uke 19 med temaet insekter. I uke 11 er vi så heldige å få besøk av elever her i Norge, og temaet for uka er da kompostering. 

Skoleåret 2020-21 går utvekslingene til Latvia med temaet resirkulering, Italia med temaet vannforurensning, Polen med temaet «food-waste upcycling» og Tyskland der vi skal avslutte prosjektet med en bærekraftuke.

 

“The biblical narrative "Noah's Ark" is a rescue operation in which Noah, his family and the land animals flee from the Flood with the self-built Ark, because people had spread all over the world and did not care about the good. God therefore wanted a new beginning. This story serves as a basis and metaphor for our planned project. In many areas man no longer deals well with our earth and environment, which in various ways now affects our everyday life. The people realize that these environmental problems know no borders and that they have to collaborate with others, exchange in a common language (English) about environmental problems and their solutions in order to avert the threatening danger of Nemesis towards a more environmentally friendly way of life. Therefore EU partners meet on the Ark at five minutes to twelve. As we head towards a new beginning in a more environmentally friendly world, we will encounter various environmental problems on our journey on the Ark”

 

«Environmental Education in Educational Communites» 2019-2021

Prosjektet handler om Det Europeiske rammeverket for klima og energi fram til 2030, og hvordan vi kan ta vare på og verdsette kulturarven vår gjennom miljøbevissthet. Her samarbeider vi med Spania, Finland og Frankrike. 4 elever per land er med på hver ukesutveksling og i tillegg får 12 elever dra på langtidsutveksling i 3 måneder.

Skoleåret 2019-20 går utvekslingene til Spania i uke 46 med temaet naturområder og Frankrike til våren med temaet klimaendringer. I tillegg skal vi ta imot 2 spanske elever i 3 måneder og 2 av våre elever får dra på en 3-månedersutveksling til Spania.

Skoleåret 2020-21 går utvekslingene til Finland med temaet energieffektivisering og vi får besøk i Norge der vi skal ta for oss temaet plastresirkulering. I tillegg skal vi ta imot 2 finske elever i 3 måneder og 2 av våre elever får dra på en 3-månedersutveksling til Finland.

 

“The Project's aim is to make students, teachers and parents aware of the climate Changes and problems that come along with the Changes. We are emphasizing on recycling, reusing and renewable energy sources. All the delegations involved consider that the fundamental bases of the project are: -the agreement of the European Commission "Framework on climate and energy for 2030" and -the universal value of Cultural Heritage manifested in European landscapes, flora and fauna and their protection, through Environmental Education. And finally, we set out as a specific objective the performance of communication, training and environmental education actions to raise awareness about the treatment of waste and its recycling, focusing especially on the problem of plastics.”

 

Følg prosjektet i sosiale medier:

FACEBOOK: Environmental education in educational communities @EnvironmentalEduc

INSTAGRAM: (EPlus Environmental Education)@EnvironmentalEduc

TWITTER: Environmental education in educational communities @EnvironmentEduc

 

«Connected by The Sea» 2019-2021

Prosjektet handler om havet både som en skatt og en ressurs og hvordan vi best kan ta vare på å utnytte havets muligheter. Ingieråsen koordinerer prosjektet og våre samarbeidspartnere er skoler i  Portugal, Lesvos/Hellas, Romania og Martinique/Frankrike. 5 elever per land er med på hver ukesutveksling.

Skoleåret 2019-20 blir det en utveksling, til Portugal i mai.

Skoleåret 2020-21 går utvekslingene til Lesvos i Hellas med temaet «The power of the sea», Martinique, Frankrike med temaet «The life & preservation of the sea» og vi får besøk i Norge og skal jobbe med temaet «The sea as a resource».

Skoleåret 2021-22 avslutter vi prosjektet med en utveksling til Romania.

 

«The majesty of the sea has always fascinated us human beings and is vital to our existence and life on earth. Throughout history, the world has always been connected by the sea in different ways. Humans depend on the sea when it comes to food, work and transportation. With this partnership, our aim is to develop a project that focuses on the sea from different perspectives; as a way of connecting people, reinforce peaceful relationships, as a source of creating job opportunities and as an energy and food resource. Moreover, the project will empasise that the sea is and marine life are under threat. Pollution, climate change and waste, such as plastic, is currently a major concern and can ruin the sea as a food resource. The seas are interconnected, and thus the preservation of the seas is a common resposibility.

 

The five participating schools are each connected to their sea: Ingieråsen Skole in Norway is located by the North Sea and the Norwegian Sea, Agrupamento de Escolas Morgado de Mateus in Portugal is located by the Atlantic Sea, The High School of Petra, in the island of Lesvos in Greece is located in the Mediterranean Sea, Scoala Gimnaziala Nr. 1 Unirea in Romania is located by The Black Sea and Collège Beauséjour in French Martinique in the Caribbean basin. Together this will contribute to increased understanding of the way the sea works as all partner schools are able to experience the sea and its biodiversity up close. The sea will function as a common platform to achieve increased understanding and this will unite all the partner schools.»

 

Har du spørsmål om våre Erasmus+ prosjekter? Ta kontakt med Cecilie Indrebø, cecilie.indrebo@nordrefollo.kommune.no

 

Skriv ut
Publisert | Oppdatert 15. oktober 2019

Kontaktinformasjon
Telefon: 
66 82 36 50
E-post
Besøksadresse:
Richard Nordraaksvei 5, 1410 Kolbotn
Kart
Postadresse:
Postboks 510, 1411 Kolbotn

Oktober 2019
MaTiOnToFr
40
  123456
41
78910111213
42
14151617181920
43
21222324252627
44
28293031   
Plandag (elevene har fri) 2019-11-01 Siste skoledag før jul 2019-12-19 date_rangeVis alle aktiviteter